Home sweet home :) - Reisverslag uit Breda, Nederland van Marjolein Perquin - WaarBenJij.nu Home sweet home :) - Reisverslag uit Breda, Nederland van Marjolein Perquin - WaarBenJij.nu

Home sweet home :)

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

21 April 2012 | Nederland, Breda

Hollands Hallo allemaal :)!

Hier dan mijn allerlaatste blog (voor déze reis in ieder geval ;)). En wel vanuit vertrouwd Nederland dit keer!

Afgelopen maandag heb ik na 5 weken afscheid genomen van Liv die een dagje eerder naar Nederland vertrok. Met trots kan ik zeggen dat we het heel goed en gezellig met elkaar hebben uitgehouden en we hebben hele mooie herinneringen aan onze geweldige tijd samen! Het is toch altijd maar de vraag of je met iemand 5 weken lang 24/7 opgescheept kan en wil zitten en ik kan met het volste vertrouwen zeggen dat Liv en ik dat kunnen en ja; ik zou het zo weer doen!

Die maandag was verder een hele lange dag gezien ik het niet zo zag zitten om nog veel door de inmiddels bekende straten van Delhi rond te dwalen in mijn eentje. Wel bijzonder overigens om te merken hoe groot ineens het gemis is van een maatje als je dingen ziet die je verbazen of opvallen. Alles valt ineens meer op en grijpt je meer aan; de zwervers op straat die liggen te vegeteren in hun eigen ontlasting en met hun verminkte lichaam proberen mij een paar roepie afhandig te maken, de hoeveelheid vuil om je heen, de ongegeneerde en smerige blikken die de Indiase mannen je toewerpen en de penetrante en doordringende geur van riool.. Je kunt wel stellen dat ik Liv meteen al ontzettend miste en dat meneer heimwee toen nog lekker even toesloeg :P. Een dag nog alleen in deze stad blijven hangen was niet de meest ideale afsluiter van mijn reis, maar deste meer zin had ik om op dinsdag weer naar huis te vertrekken :)!

Dinsdagochtend stapte ik met al mijn bagage in een taxi waarvan ik zou zweren dat de wielen ervan los onder de taxi bungelde, maar het kon me weinig schelen. Zelfs het geroggel en het kattengejank dat mijn taxi-chauffeur uitstootte in een slechte poging om te zingen, konden me niet ontmoedigen. Ik had nu al zo lang overleefd in dit verkeer dat dit laatste ritje vast ook niet mijn dood zal worden.. toch? Ruim op tijd stapte ik levend en wel uit op het vliegveld en ik checkte in, waarna ik mezelf lekker op taart trakteerde; heb ik toch mooi gedaan; die reis van mijn dromen maken!

In het vliegtuig hoopte ik vurig dat ik af zou zijn van de typische New Delhi geur, maar helaas mocht ik plaatsnemen naast een typische kerel uit New Delhi die nog nooit van de uitvinding DEODORANT had gehoord en ookal kunnen ze hier niet uit het raampje roggelen: roggelen in een zakdoek kan nogsteeds... jek..
Ohwell ik had weer heerlijk een televisieschermpje voor mijzelf en zat bij het raam. Wel apart hoe je aan het begin kan denken: o hier hou ik me deze reis wel mee zoet, maar dat je het dan vervolgens na een uurtje ook wel weer gezien hebt en dat die stoel die in eerste instantie geweldig zit, na een uur al lijkt te zorgen een hernia en doorzitplekken ;)... dow!

Na een overstap op Heatrow airport, landde ik dinsdagavond rond 22:15 Nederlandse tijd op Schiphol, alwaar het meest epische welkomscommittee op me stond te wachten :). 18 Personen hadden de tijd en energie genomen om te komen kijken hoe ik door een deur op schiphol zou lopen :P. En dat deed ik! Heel blij om iedereen weer te zien en te kunnen knuffelen :). Vervolgens volgt er dan altijd zo'n standaard awkward moment als je eenmaal iedereen hebt geknuffeld en platgezoend, want wat gebeurt er vervolgens? Moet ik zeker allemaal verhalen gaan vertellen? :P Men kijkt je dan aan van: ja... doe eens een kunstje! Eh... dan maar wat drinken? Haha! Geweldig :) zoals voorspeld ;). Wat een heerlijkheid om iets te kunnen bestellen zonder af te hoeven dingen en wat heerlijk om ergens te zitten zonder bang te zijn dat je er ziektes van oploopt :P. Vervolgens over een heerlijk rustige en georganiseerde weg aan de rechterkant van de weghelft naar Amersfoort.

De afgelopen dagen een klein beetje kunnen wennen aan het ordelijke Nederland en raad eens: er is verdomd weinig veranderd sinds 1 januari, al had ik zelf iets heel anders verwacht :P. Je hebt zelf zoveel meegemaakt en gedaan.. en hier is iedereen gewoon nog.. hier en daar is er iemand verhuisd of zijn er kleine veranderingen, maar verder; Alles hetzelfde!
Het is vermoeiend om ineens weer overal waar je loopt mensen Nederlands te horen praten :P. Je verstaat ineens iedereen! En dan het weer jongens... damn :P.

Alles is hier zoveel makkelijker en zo heerlijk bekend en dat is fijn!!
Maar het aller aller beste is gewoon; om weer bij bekende lieve mensen te zijn :)

Een definitief en laatste bedankt aan jullie allemaal die me zo lief hebben gevolgd en berichtjes hebben gestuurd :). Ik hecht daar heel veel waarde aan!

Op deze reis gaan is het beste wat ik ooit heb gedaan.

  • 21 April 2012 - 15:15

    Peter En Jose:

    he lieverd,

    o wat vreselijk jammer dat ik er niet bij kon zijn om je te verwelkomen op schiphol (balen)
    maar wat niet gaat, dat gaat niet.
    wat heerlijk dat je weer veilig en wel thuis bent en dat je de reis van je leven hebt gemaakt, je kunt terug denken aan heel veel mooie dingen die je hebt gedaan en gezien.
    we komen snel naar amersfoort om nog meer te horen en foto's te zien.
    we vonden het heerlijk om je blogs te lezen, en gaan het zeker missen.

  • 21 April 2012 - 16:15

    Marjoke:

    Hey,

    En dan is het toch echt voorbij!
    Doe koek is op. Je rugzak is opgeruimd. Je ervaringen zwermen nog door je hoofd. De foto's moeten in een boek. Je verslagen moeten in een album. En dan weer wennen aan het Nederlandse gebeuren. Het weer is bar en boos. Maar euh...hangen die oranje slingers nou bij jullie aan de voordeur of is dat niet bij jou? Geen idee welk huis je woont. Haha. Grappig om je ouders via je blog te leren kennen en dan vervolgens in de winkel te zien lopen en te denken.....waar ken ik ze van. Ah de ouders van Marjolein! :-) Nou meis, geniet, kom lekker bij! Ennuh....je paraplu ligt nog steeds in mijn auto en die auto gaat nog steeds naar het MMC dus als je een keer een dienstje hebt samen met mij.....kan je zo instappen! Ik denk dat je plu het erg leuk zal vinden om je weer te zien! :-) Nou ik stop met dit zwamverhaal. Liefs, Marjoke

  • 21 April 2012 - 17:48

    Mam:

    Ja lieverd, je bent weer thuis en ohhhhhhhhhhhhhh wat ben ik daar blij mee!!!:)
    Ik vind het ook zo heerlijk voor je dat je zo'n mooie reis hebt mogen maken en je zoveel ervaringen op hebt gedaan. Je zal het nooit vergeten! Ik ben super trots op je !!!
    Het ontvangst commitee was weer geweldig en.....hèèl bijzonder! ;)
    Fijn om te zien dat zoveel mensen van je houden!
    Lieverd bedankt voor al je mooie verhalen en prachtige foto's. Straks lekker weer werken op de kraam maar nu nog even extra genieten van al het moois in je leven!!:)
    Love you very much!
    Dikke kus van mij x


  • 22 April 2012 - 07:01

    Manouk:

    Heerlijk om je weer terug te hebben lieverd :D
    Ben super benieuwd naar alle verhalen die ik nog niet in je blogs heb gelezen ;)
    We spreken snel af!

    Dikke kus

  • 22 April 2012 - 16:50

    Je Pappie:

    Hoi wijvie, Het was een prachtige reis, veel gezien en gedaan. Mooie ervaringen opgedaan. Maar nu is het voorbij. Zoals men vaker zegt "aan al het goede komt een eind." Toch kan ik niet ontkennen dat ik blij ben dat je weer terug bent. Welkom terug !! Knuffel...... Je pappie.

  • 22 April 2012 - 20:44

    Sjors:

    Gek, dan lees je zo de laatste blog (die heel leuk vanuit Breda komt) en dan denk je... wat is er nog als reactie te geven? Ik ben in ieder geval minstens net zo blij dat je terug bent als jij zelf. Ik bewonder je keuze voor zo'n mooie reis en het feit dat je er iets ontzettend tofs van hebt gemaakt. En verder... de volgende keer als je een goede reden hebt om zo'n soort blog op te zetten, wil ik je reismaatje zijn.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Hallo! Ik ben Marjolein! Ik ben afgelopen juli officieel verpleegkundige geworden en heb daarmee aan mijn eigen criterium voldaan, waardoor ik mijn lang gekoesterde wens in vervulling wil laten gaan. Vanaf 1 januari 2012 gaat dit gebeuren! Ik ga op reis naar een paar van de meest prachtige landen ter wereld en hoop daar zowel de lokale bevolking te kunnen helpen door het doen van vrijwilligers werk, als de lokale bevolking te leren kennen tijdens mijn reis. Via deze site wil ik jullie graag stinkend jaloers maken ;)

Actief sinds 29 Okt. 2011
Verslag gelezen: 3125
Totaal aantal bezoekers 48264

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 17 April 2012

Met open ogen dromen

Landen bezocht: